25-09 Revelstoke - Lillooet 400 km

26 september 2022 - Lillooet, Canada

Vandaag zijn we naar Lillooet gereden. Ik had de camping gister besproken en ze hadden een plek voor ons. Dat was geweldig want ze hebben nl maar 5 plekken. Om er te komen moesten we weer dezelfde weg terug als toen we naar Banff gingen. Er zijn hier bijna geen grote doorgaande wegen. Als er in de winter zo’n weg wordt afgesloten dan is het einde verhaal. Je kan je baas bellen en zeggen dat je niet naar je werk kunt komen want alternatieven zijn er vrijwel niet. Maar goed de andere kant op geeft toch een heel nieuw beeld. We stopten weer bij Kamloops Lake. Net als op de heenweg hadden we prachtig weer. Aan de overkant ging weer zo’n enorme trein. Ze kunnen soms wel 4 km lang zijn. Lekker als je voor de spoorbomen staat te wachten. Bij Pavilion BC heb ik mooie foto’s gemaakt en later bij Fountain BC ook. In Lillooet zijn we naar de oude brug gegaan die vroeger de weg verbond met de plaats. Tegenwoordige ligt er een nieuwe brug. Het is hier achterlijk warm. Vandaag liep het hier op tot 29 graden. Volgens internet is dit het warmste gebied van British Colubia. De eigenaresse van de camping vertelde dat het hier in de zomer wel 48 graden kan worden en in de winter min 20. Dat zijn nog eens verschillen. Op de camping hebben we een prachtige plek. Het is hier heerlijk rustig. Ik heb een paar foto’s van hier genomen maar daar krijg je geen goed beeld bij. De bergen op de achtergrond staan vol in de zon en op de foto lijkt het net alsof het mistig is. Morgenochtend maar nieuwe nemen. We hebben vandaag weer genoten en gaan nu bedenken waar we morgen heengaan. De rest is allemaal al geregeld. Groetjes uit Lillooet.

1. Elze:
    26 september 2022
    Nou je hebben beter weer dan wij! Prachtige omgeving en de foto's zijn nu al mooi :-)
  2. Sjoek:
    26 september 2022
    Wat is de natuur toch mooi en weids
  3. Mar velzel:
    27 september 2022