23 02 Millaa Millaa - Atherton

23 februari 2020 - Atherton, Australië

Vanmorgen zijn we naar het Australian Platypus Park bij Tarzali gereden. Daar leven vogelbekdieren in het wild en deze keer was het wel bingo. De soort die hier leeft is niet heel groot. Een volwassen mannetje weegt ongeveer 1 kg en een vrouwtje weegt ongeveer 7 ons. We zagen er enkele aan de oppervlakte komen. Lastig om ze goed op de foto te krijgen omdat de zon op hun natte lijf scheen en zo een weerkaatsing veroorzaakte. Maar we kunnen ze nu afvinken. Daarna gingen we naar het Nerada Tea Visitors Centre en daar hadden we weer mazzel. Bij het centrum zaten hoog in een boom twee Lumholtz boom kangoeroes. Deze zijn wel speciaal omdat ze alleen nog maar in Nieuw Guinea en in dit gebied voorkomen. Ze lijken meer op apen maar in de bomen huppen ze net als een kangoeroe naar een andere tak. Er wordt daar in dat gebied thee verbouwd en nadat we een pakje gekocht hadden gingen we verder naar Malanda. Ze hebben daar een prachtig oud hotel dus dat moest ook even op de foto. Na een foto van de Malanda Falls (die niet veel voorstelden in vergelijking met die van gisteren) gingen we verder naar het Lake Eacham. Een vulkanisch meer dat ruim 60 meter diep is. Je kon vandaag wel weer merken dat het zondag is. Veel families zijn op pad en het is dan veel drukker als op een door de weekse dag. Bij het Yungaburra hotel hadden we lunch. Daarna hebben we nog een curtain Fig Tree bezocht. Dat is een boom waarop een vijgenboom is ontstaan die met zijn luchtwortels deze boom helemaal ingekapseld heeft en een soort gordijn van 15 meter lange wortels heeft gevormd. De boom is 500 jaar oud. Spectaculair om te zien. Hierna zijn we naar onze camping in Atherton gegaan waar we twee nachten verblijven.                                 Groetjes uit Atherton,