22-01 Phillip Island

22 januari 2020 - Phillip Island, Australië

Vanmorgen zijn we naar het uiterste puntje van het eiland gereden en hebben daar het Nobbies Ocean Discovery Centre bezocht. Het was bewolkt en het waaide vreselijk. Ondanks dat was het 30 graden. We hadden een prachtig uitzicht op de Indische Oceaan die diep onder ons lag. Heel in de verte lagen een paar eilandjes waar heel grote kolonie zeeleeuwen lag. Met de verrekijker kon je ze zien maar ik kon ze niet fototgraferen. We zagen een pinguïn in een nest. Die moet een flink stijl stuk hebben afgelegd om daar te komen. Ook zagen we een heel apart ganzenstel dat we nooit eerder hebben gezien. (Volgens het internet zijn het Cape Barren goose). Het vrouwtje was aan het broeden. In het centre dronken we koffie en daarna gingen we naar Berrys Beach. Veel Australiërs gaan daar naar het strand om te surfen. Rond 12.30 uur gingen we naar Cowes. Dat is de grootste stad hier op het eiland. Na wat inkopen bij Woolworth (onze favoriete supermarkt) gingen we lunchen bij Gulliver’s eatery. Heerlijk eten maar veel te veel voor ons. Ons volgende bezoek was aan het Koala Conservation Centre. Leuk om hier even de koala’s rustig van redelijk dichtbij te bekijken. Ook de introductieruimte en een daar werkende ranger gaven ons wat extra achtergrondinformatie. Deze ranger was een vrouw die al op haar 4e jaar naar Australie was gekomen en zij vond het leuk om Nederlands met ons te spreken.
Echt geweldig om ze hier gezien te hebben voor het geval we ze niet in het wild zien. We konden prachtige foto’s van ze maken. Vervolgens gingen we naar Churchill Island. Daar kom je ook via een brug net als hier op Phillip eiland. We bezochten een boerderij die ingericht was zoals het er in 1870 aan toe ging. Ze waren er net een schaap aan het scheren. Grappig om te zien en in een mum van tijd was zijn jas uit. Rond 15.45 uur begon het te spetteren maar het zette gelukkig niet door. Vanavond/vannacht verwachten we wel een flinke plens water volgens de Australische buienradar. Morgen doen we de pinguïn parade wel. We hebben voor vandaag genoeg gedaan. Even rustig zitten met een borrel is ook fijn.            Groetjes van Phillip Island.