20 sept 2019 Ucluelet

21 september 2019 - Ucluelet, Canada

Vanmorgen zijn we naar Ucluelet gereden. Het was prachtig weer voor de verandering. Onderweg stopten we bij Wally Creek. Daar stroomde het water met enorme kracht tussen de rotsen door. Vervolgens reden we door tot we voor de splitsing van Tofino en Ucluelet bij een wegopbreking kwamen. Het verkeer kon maar over één weggedeelte. Wij hadden heel veel mazzel want wij konden nog net met stoet mee. Achter ons zaten nog 2 auto’s en toen hield het op. Het afgesloten gedeelte was behoorlijk lang en toen we er voorbij waren zagen we pas echt hoeveel oponthoud dat veroorzaakte. Aan de andere kant stond een rij van zeker 2 ½ kilometer te wachten tot zij er langs konden. (Hopelijk hebben we morgen weer geluk want je staat daar zomaar 1 ½ uur te wachten) We hebben een prachtige plek op de camping met zicht op de haven. Om 12.15 uur gingen we een wandeling maken. Dat was de Lighthouse Loop. We gingen daar lopend heen het duurde ruim een half uur om daar te komen.. Toen we aan de daadwerkelijke wandeling begonnen was dat prachtig. Overal waren uitkijkpunten met bankjes waar je van het uitzicht kon genieten en de ene plek was nog mooier dan de andere. Geweldig wat een mooie wandeling. We hebben ongeveer 3 uur gelopen en in het dorp hebben we geluncht. We zijn nu weer op de camping en de zon schijnt op de boten en het water. Er is hier op onze plek geen internet dus straks ga ik naar het kantoor om daar in te loggen. De wifi doet het daar wel. We hebben er goed aan gedaan om hier heen te gaan. Morgen gaan we weer terug richting Nanaimo omdat we overmorgen met de boot naar Vancouver gaan. We willen niet het risico lopen dat we hier een enorme vertraging krijgen door de werkzaamheden. Groetjes uit een zonnig Ucluelet.

1. Heleen:
    21 september 2019