20-03-2017 Mount Gambier

20 maart 2017 - Mount Gambier, Australië

Vanmorgen hebben we rond half tien de fietsen opgehaald bij het information center. Het waren best redelijk goede fietsen. Eerst zijn we naar Umpherston Sinkhole gereden. Dat is een zinkgat. Dit is een landvorm die is ontstaan door het instorten van een grot. Men heeft in dit zinkgat een prachtige tuin aangelegd. Er zijn hier behoorlijk goede fietspaden. We reden onder andere over een nieuw fietspad dat was aangelegd over de oude spoorlijn van Mount Gambier. Daarna zijn we naar de Cave Gardens gereden. Dat is ook een zinkgat waar een een groot deel van de grot nog aanwezig is. Rond 12 uur hebben we de fietsen teruggebracht. Het begon alweer aardig heet te worden. Met de camper zijn we naar Port Mac Donnell gereden. Onderweg zijn we eerst nog even gestopt bij Little Blue Lake, een mini uitvoering van zijn grote broer die we gister hebben bekeken. In Port Mac Donnell zijn we naar Cape Northumberland gereden. Dat was prachtig daar. Het is het meest zuidelijke punt van de kust in Zuid Australië. Op één van de rotsen in zee waren vogels druk bezig hun nest te maken. Hierna zijn we terug gegaan naar de camping. We hebben nog wat inkopen gedaan bij de plaatselijke slijter en hebben daarna nog een biertje gedronken in een pub. Het is hier nu 17.30 uur en het is bewolkt. Volgens de locals gaat het hier rond 18.00 uur regenen. Dat zou dan onze eerste bui in ruim 3 weken worden. We gaan het zien en meemaken. Straks gaan we lekker eten in een hotel/restaurant hier in de buurt.

Groetjes uit Mount Gambier.

1. Arnaud:
    20 maart 2017
    Een sprookjestuin deze sinkhole, heel inspirerend ☺