20-02 Airlie Beach - Townsville 280 km

20 februari 2020 - Townsville, Australië

Vanmorgen hebben we eerst heerlijk ontbeten in het winkelcentrum van Airlie Beach en zijn daarna op pad gegaan. Onderweg viel niet veel te beleven. We zijn gestopt in Bowen bij de tourist information. De plaats staat bekend om zijn mango’s en dat willen ze weten ook. Voor het centrum staat een megagrote Mango. We werden geholpen door George die vreselijk zijn best deed om ons daar zo lang mogelijk te houden. Hij was heel behulpzaam. We namen een heerlijke mango sorbet en gingen verder. Onderweg werden we nog flink opgehouden door een oversized vehicle. Onbegrijpelijk dat dat hier gewoon over de snelweg(?) gaat. Uiteindelijk konden we er langs en ging het weer wat vlotter. In Townsville zijn we naar een Big 4 camping aan de oceaan gegaan. We hebben daar een mooie plek in de schaduw en hebben de airco weer volop aan. (36 graden met zon). Vanmiddag hebben we de planning voor het laatste deel van onze vakantie gemaakt. Boven de camper blijkt een stelletje zwarte kaketoes te zitten die grote vruchten uit de boom slopen en regelmatig valt er een vrucht op ons dak. Ze doen flink hun best. Morgen gaan we naar Innisfail.      Groetjes uit Townsville.

1. Will en Mieke:
    20 februari 2020