20-01 Melbourne

20 januari 2020 - Melbourne, Australië

Ons verblijf is hier zonder ontbijt dus vanmorgen zijn we gaan eten bij Café 1932 in een prachtige arcade. Hierna zijn we naar de fietsverhuur gelopen. Onderweg kwamen we enorm grote groepen mensen tegen die op weg waren naar de Australian Open. Die tennisbanen zitten vlak bij ons in de buurt. We maakten kennis met onze fiets gids Paul. Een heel aardige vent die ons tijdens de tour veel over Melbourne verteld heeft. Onderweg zagen we het prof team van de Melbourne Football Club trainen. Dat zijn niet de minsten want ze spelen in een stadion waar 100.000 mensen in kunnen. Verderop kwamen we bij de tennisbanen waar het toernooi word gehouden Op een bijbaan zagen we Kiki Bertens die aan het trainen was. We fietsten door prachtige parken. In de wijk Fitzroy dronken we koffie bij een “hippie achtige” tent. Een alternatief gebeuren maar de koffie was heerlijk. In deze wijk staan nog prachtige Victoriaanse huizen. Ook zijn er fantastische muurschilderingen te bewonderen. Onze lunch hadden we bij een Italiaan, Brunetti. Rond 14.30 uur waren we terug. De trip heeft ruim 4 uur geduurd en was het zeker waard, Op Fed Square zagen we mensen in ligstoelen die naar de beelden van de AO aan het kijken waren. Het is hier waanzinnig populair. Bij de St. Paul’s Cathedral zijn we naar binnen gegaan. Een mooie kerk met mooie glas in lood ramen. Hierna zijn we nog even de stad ingelopen. Rond 15.00 uur begon het te regenen en dat doet het nu nog. ( 17.30 uur). Niet erg want we hebben net ontdekt dat we via ons hotel heel eenvoudig overdekt bij een foodcourt kunnen komen. Daar gaan we straks dus dankbaar gebruik van maken. Morgen gaan we naar de camper verhuurder. We bestellen een Uber daar naartoe en dan gaat het “camperen” beginnen. We hebben er zin in.                                            Groetjes uit Melbourne.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    20 januari 2020
    Klinkt allemaal weer heel goed! Heerlijk genieten!