18 sept. 2019 Campbell River grizzly toer.

19 september 2019 - Black Creek, Canada

Vanmorgen waren we om 07.15 bij de Starbucks voor koffie en ontbijt. Hierna gingen we naar het kantoor waar we ons moesten melden. Onze groep bestond uit 7 personen. Ik kan nu alvast zeggen dat we de hele dag zeldzaam mooi weer hebben gehad. Het was 19 graden. De crew bestond uit de schipper en een indiaanse vrouw als gids. Voordat we aan boord gingen zong zij een welkomstlied in haar eigen taal. Onderweg naar Bute Inlet (ons doel van vandaag) zagen we een walvis. De schipper zei dat we flink door moesten varen omdat we om 10.00 uur werden verwacht door de Homalco grizzly gidsen. Op de terugweg zou hij meer tijd nemen om het marina wildlife te spotten. Na de instructies door de gidsen gingen we op pad. Na een tijdje zagen we een grizzly in de rivier die bezig was een zalm op te eten. Wat een groot beest was dat. Verder hebben we in totaal 4 beren gezien waarvan er één echt goed op de foto gezet kon worden. De rest was te ver weg. Jammer want 5 jaar geleden zagen we er veel meer. Aan de zalmen lag het niet. De rivier zat er vol mee. Na de toer hadden we lunch in de boot waarna we op de terugweg gingen. We zagen een aantal zeehonden op een blak liggen te zonnen. Een stuk verderop zagen we een zeeleeuwen kolonie. De grote baas lag hoog boven de rest en hield zijn dames goed in de gaten. Weer verder werden we gevolgd door een groep witbuik dolfijnen. Ook zagen we een paar walvissen die vlak langs de kustlijn zwommen. Als laatste hoogtepunt zagen we nog een aantal orca’s die ook langs de kustlijn zwommen. Om 17.00 uur waren we weer terug. De tocht heeft in totaal 9 uur geduurd en was geweldig. We hebben voortreffelijk gegeten bij Moxies en gingen toen terug naar onze camping. We hadden een topdag. Groetjes uit Black Creek.

1. Pauline:
    19 september 2019
    Wat een geweldige dag!!!!!
  2. Greetje Wierenga:
    19 september 2019