18-02 Cape Hillsborough - Airlie Beach

18 februari 2020 - Airlie Beach, Australië

Gister tegen de avond begonnen de eerste wallaby’s zich te melden. Eerst kwam er één op de camping grazen en even later meldde nummer 2 zich op het strand. Vanmorgen hadden we onze wekker op 5 uur gezet en om 05.15 uur waren we paraat. Op dat moment was het nog te donker maar ze waren er wel. Toen het lichter werd waren ze goed te fotograferen. Het was een groep van ongeveer 10 beesten die ons net zo nieuwsgierig aankeken als wij hen. Alleen hadden zij geen fototoestel bij zich. Sommigen kwamen heel dichtbij. Ik had er ééntje naast mij die wilde zien of hij wel goed op de foto stond. Ik zelf heb er echt geen erg in gehad maar Hennie heeft het gefotografeerd. Om 06.00 uur vonden we het genoeg en zijn we weer gaan slapen. Hennie is in dat korte tijdje wel even helemaal lek geprikt. ( 20 maal gestoken). Later zijn we vertrokken naar Airlie Beach. Het eerste stuk ging goed maar na een uur hadden we weer met een mega regenbui te maken. Gelukkig was dat na een uur voorbij en liep de temperatuur weer op naar 37 graden. (pffff) We blijven hier 2 nachten en voor morgen hebben we een dag toer geboekt.  We gaan met een boot het Great Barrier Reef op en bezoeken enkele eilanden. Ook gaan we snorkelen. Voor het zwemgedeelte krijgen we speciale wetsuits omdat het momenteel stinger season is. Dat zijn die hele kleine kwalletjes waar je knap beroerd van kunt worden als je gestoken wordt. Het is all inclusive dus we laten ons lekker verwennen. In de middag hebben we geluncht bij Banjo’s een leuke tent hier in de buurt. Vanwege de hitte hadden we niet veel puf meer om nog wat te gaan doen dus belandden we weer in het zwembad. Ook lekker hoor. Daarna een biertje in de schaduw en lekker genieten. Zoals een heel goede vriend van ons zou zeggen:              We hebben het goed en morgen weer.

Groetjes uit Airlie Beach.

1. Greetje Wierenga:
    18 februari 2020
    Enig zeg die kangaroes op het strand. Mooi shot van Hennie van jou en je vriendje
  2. Joke:
    19 februari 2020