13-02 Agnes Waters – Rockhampton 255 km

13 februari 2020 - Rockhampton, Australië

Vanmorgen waren we vroeg op en om 07.00 uur stonden we al te kijken naar de surfers die het uitstekend naar hun zin hadden. Een grote groep was bezig en ze konden er wat van. Volgens plaatselijke insiders waren de golven vandaag perfect om te surfen en gebeurt dat lang niet iedere dag. Mooi om te zien. Hierna hebben we lekker ontbeten bij het eetcafé op de camping. We gingen naar de Town of 1770. Dat ligt aan de top van het schiereiland. James Cook heeft hier op 24 mei 1770  voet aan wal gezet en er staat een monument(je) ter nagedachtenis van dit feit. Verderop waren er prachtige uitzichtpunten met de beukende oceaan op de rotsen. Het is hier heel gevaarlijk om te surfen en er was dan ook niemand die het deed. Er is een soort van gedenkplaats van jongelui die overleden zijn tijdens het surfen hier dus het is behoorlijk link. Een volgend uitzichtpunt was Countess Russells Anchor. Ook weer een prachtige plek. In Rockhampton hebben we een campingplek geboekt voor 2 nachten. In deze stad is het Great Western Hotel en daar wordt iedere maand een professionele rodeo gehouden. Ik wil dat graag eens zien. We gingen naar het hotel en kregen te horen dat de wedstrijd op zaterdag plaats vindt maar op vrijdag worden de kwalificaties gehouden dus toch het serieuze werk. We hebben een tafel aan de arena geboekt om voordat de wedstrijden beginnen eerst lekker te eten en dan van het evenement te genieten. Hierna zijn we door de oude stad gelopen en heb ik inmiddels mijn derde hoed gekocht. De tweede heeft het begeven en de eerste heeft niet al te brede randen. Om 14.30 uur begon het hard te regenen toen we op weg waren naar de camping en dat duurde tot 16.30 uur. Het is 20 minuten droog geweest en nu plenst het weer behoorlijk. We mogen niet klagen want we hadden de hele dag fantastisch weer en om heel eerlijk te zijn is zo’n bui af en toe wel lekker. Het is alleen jammer dat het niet heel erg afkoelt. Morgen gaan we naar Yeppoon een plaats aan de kust. Het schijn daar ook erg leuk te zijn en is vergelijkbaar met Agnes Waters. Straks gaan we uit eten naar een restaurant hier ongeveer 600 meter vandaan dus het is makkelijk te lopen en we kunnen nog wat drinken ook.   We gaan weer lekker hoor. Groetjes uit Rockhampton.

1. Will en Mieke:
    Fijne voortzetting
    groetjes
  2. Mar velzel:
    13 februari 2020
    Ze zijn weer mooi de fotos. ❤❤❤❤❤
  3. Greetje Wierenga:
    13 februari 2020
    Geweldig he die kust. En wat een lefgozers die surfers. Mooi op de gevoelige plaat vast gelegd.
  4. Marjan:
    Klinkt allemaal heerlijk! 🏄