11-02 Hervey Bay - Bundaberg (Bundy)

11 februari 2020 - Bundaberg, Australië

Vanmorgen hebben we eerst de huurfietsen terug gebracht en hierna zijn we naar het Mon Repos Turtle Centre gereden. Mon Repos ondersteunt de grootste concentratie van nestelende zeeschildpadden op het oostelijke vasteland van Australië. Dit is de belangrijkste populatie broedende schildpadden in de regio Zuid-Stille Oceaan. Succesvol kweken is van cruciaal belang voor het voortbestaan ​​van deze bedreigde diersoort. In het centrum vertelde men ons dat slechts één op de 1000 jonkies het tot volwassenheid redt. We hebben het centrum bekeken en al met al viel het een beetje tegen. Ook zijn we naar het strand gelopen waar de schildpadden hun eieren leggen en waar de jonkies uiteraard uitkomen en hun weg naar zee zoeken. Je kunt een toer boeken om dit schouwspel mee te maken maar garanties dat je ze naar zee ziet gaan kunnen niet worden gegeven. Bovendien duurt de toer van 19.00 uur tot 02.00 uur en aangezien we rond 21.30 uur al zitten te knikkebollen hebben we dit niet gedaan. Vervolgens zijn we naar Bundaberg gereden of Bundy zoals ze het hier noemen.We hebben een rondje door de stad gelopen en ik ben naar de kapper geweest. Je moet niet teveel haar hebben hier want het was vandaag weer ruim 30 graden met zon. Voordat we terug naar de camping gingen zagen we nog een grote groep mensen bowls spelen. De gemiddelde leeftijd was ongeveer 70 jaar maar ze hadden het erg naar hun zin. Taaie rakkers met die hitte. Morgen gaan we weer verder een stukje omhoog.      Groetjes uit Bundy.

1. Mar velzel:
    11 februari 2020
    Nou jac. Je ziet er weer otje pietje uit . Toch maar de oostkust genomen zoals gepland toch? Mooi hoor. ❤❤❤❤😘😘😘😘