10-02 Hervey Bay 40 km gefietst

10 februari 2020 - Hervey Bay, Australië

Ipv dolfijnen kijken hebben we vandaag een fiets gehuurd voor de hele dag. We hoeven hem pas morgenochtend terug te brengen dus we kunnen vanavond op de fiets uit eten. Onze eerste stop was bij Enzo’s on the Beach een heel mooie strandtent met een goed ontbijt en heerlijke koffie. Bij een kleine pier verderop zijn we naar het einde gefietst. Daar vandaan hadden we ook mooi zicht op Enzo’s. We zijn helemaal tot het eind van de punt hier gereden en dat was geen makkie met deze hitte. Op de terugweg zagen we een paar bomen die helemaal vol met vleermuizen zaten. Het waren er duizenden. Ze zaten een beetje te fladderen en af en toe vlogen ze uit om af te koelen. Rond 12.30 uur waren we terug bij de camper. Het leek ons onverstandig om op het heetste gedeelte van de dag te gaan fietsen. Ik heb even een korte siësta gehouden en tegen 14.30 vertrokken we de andere kant op. Onderweg zijn we de Urangan Pier opgereden. Die is 1124 meter lang dus dat is een beste jongen. Hierna zijn we naar de Marina van Hervey Bay gegaan. De whale watch boten lagen er een beetje droevig bij want het is momenteel geen walvis seizoen. 12 jaar geleden hebben we hier de mooiste walvis trip van ons leven gemaakt. Na een bezoek aan Woolworth zijn we terug gegaan naar de camping. Momenteel is het bewolkt en het ziet er naar uit dat het mogelijk gaat regenen. Hennie is naar onze ensuite om daar af te koelen onder een heerlijke douche.      Groetjes uit Hervey Bay.

1. Greetje Wierenga:
    10 februari 2020
    Gaaf zeg die vleermuizen, dat zijn beste jongens. En wat een mooi plekje om te ontbijten, wel jammer dat Hennie niks van je heeft gekregen
  2. T.Velzel:
    10 februari 2020