08-02 Glass House Mountains-Noosa (Tewantin) 175 km

8 februari 2020 - Noosaville, Australië

Vanmorgen zijn we naar het info cenrtum van de Glass House Mountains gegaan om daar informatie in te winnen wat en hoe we deze dag het beste aan konden pakken. Zij gaven ons uitstekend advies en we hebben vandaag vrijwel alles gedaan wat ons aangeraden werd. We begonnen bij een mooi uitkijkpunt en hadden goed zicht op de bergen. (Nou ja bergen, ze zijn rond de 250 tot 400 meter hoog). Een prachtig gezicht in het vlakke landschap. Hierna dronken we koffie bij het lookout café. Daar zat een kookaburra in een boom te schreeuwen. Hierna gingen we naar Mount Tibrogargan. Tibrogargan op is een heuvel in het Glass House Mountains National Park, ten noordwesten van Brisbane, Australië. Het is een vulkanische plug van hard alkali-rhyoliet die 27 miljoen jaar geleden door de ventilatieopeningen van een oude vulkaan is geperst. (Wikipedia) Hij is 364 meter hoog. Je kunt er een wandeling omheen maken maar dan ben je ruim 1 ½  uur bezig en daar hadden we geen zin in. Te warm en af en toe wat regen. Bij het Marie Cairncross Scenic Reserve hadden we een nog mooier uitzicht op de Glass House Mountains. In Maleny stopten we voor de lunch en boodschappen. Het is een heel leuk authentiek plaatsje en we hebben er heerlijk gegeten. In het Kondalilla National Park wilden we de waterval bezoeken. We zijn niet verder gekomen dan het onderste gedeelte omdat de trip naar de bovenloop ook ruim 1 ½  uur duurde. (zelfde reden : stijl, warm en af en kans op regen, bovendien moet je weer terug ook) We kozen een Big 4 camping in Tewantin. Dat valt onder Noosa. Op de camping zag Hennie overeenkomsten met de camping die we 12 jaar geleden hadden bezocht. Ik heb een map met vakantiefoto’s van de vorige vakanties op mijn laptop staan en het bleek inderdaad te kloppen. Aan de overkant is een golfbaan waar de vorige keer grote kangoeroes liepen. Wij zijn gaan kijken maar er was niets te zien. Bij de receptie zeiden ze dat de kangoeroes er nog steeds kwamen maar pas tegen zonsondergang. Straks gaan we het nog eens proberen. We hadden een hele leuke afwisselende dag. Gelukkig hebben we bijna geen regen gehad. Wel was het 27 graden.    Morgen gaan we richting Hervey Bay maar wat er onderweg allemaal gaat gebeuren zien we dan wel weer. We hebben geen vaste plannen. O,ja wel eerst de zondag farmers market hier even bezoeken. Groetjes van ons.

1. Marjan:
    9 februari 2020
    Wat een prachtige reis, heerlijk allemaal! Wij krijgen straks storm, als het weerbericht mogen geloven gaat het los! Jullie heerlijke temperatuur, geniet er van groetjes van ons💋