07-05-2016 Mulu

7 mei 2016 - Mulu National Park, Maleisië

Vanmorgen zijn we met een boot de rivier afgevaren om nog eens twee grotten te bekijken. We waren op weg naar de Wind cave en de Clearwater cave. Onderweg stopten we even bij een klein dorpje om daar een rondje over de markt te doen. Het was weer prachtig weer. Na de markt gingen we verder en begonnen we met de Wind cave. Dit was een hele mooie grot waar je op sommige plekken inderdaad een verkoelend briesje kon voelen.  Na deze grot zijn we een stukje langs de rivier gelopen om naar de Clearwater cave te gaan. Vlak voor deze grot hebben we eerst koffie gedronken. Na de koffie gingen we langs een trap omhoog (198 treden) dat was een pittig begin. In de grot ging het ook steeds op en neer. Diep onderin de grot stroomde een rivier. Na deze grot hield ik het voor gezien maar Hennie en de gids bezochten nog de “Lady” cave. Volgens Hennie was het de moeite waard. Op de plek waar we koffie hadden gedronken hebben we ook geluncht. Rond 13.00 uur gingen we terug met de boot. Het was een klein half uurtje varen tot ons hotel. Bij het hotel hebben we onze spullen naar de kamer gebracht en daarna zijn we snel naar het zwembad gegaan. Daar  hebben we de middag relaxed doorgebracht . Nu maken we ons op voor het diner. Morgen gaan we vliegen naar Miri en van daaruit met de auto naar Brunei.

Groetjes.