04-05-2016 Batang Ai

4 mei 2016 - Lubok Antu, Maleisië

Vanmorgen zijn we met een boot de rivier afgevaren naar een “longhouse” De tocht duurde 40 minuten en het was prachtig weer. Het dorpje waar we naartoe gingen lag midden in de jungle. In dit longhouse woonden 17 families samen. Ieder heeft weliswaar een eigen gedeelte maar de hele familie zit bij elkaar. Aan het hoofd staat de “chief” die door de familie is gekozen. Vandaag was hij er niet. Hij was naar een vergadering ivm de aanstaande verkiezingen van 7 mei. We hadden etenswaar voor hen meegenomen en Hennie had de nodige speeltjes voor de kleintjes mee en dat werd heel erg gewaardeerd. Wij werden vriendelijk onthaald en ze deden een show voor ons begeleid door een aantal vrouwen. Voor ons was het een beetje “touristiko” maar zij namen het heel serieus. Daarna werden de levensmiddelen uitgedeeld. Alles werd eerlijk verdeeld. De lunch was door onze gids klaar gemaakt en ik moet zeggen : helemaal niet slecht. Na het eten kregen we nog een blaaspijp demo en mochten we het zelf proberen. Dat ging ons redelijk goed af. Toen we weggingen begon het te regenen. We hadden onze voorzorgsmaatregelen getroffen dus bleven we redelijk droog. De bui duurde 25 minutenmaar het ging stevig tekeer.

Terug bij het hotel hebben we nog een biertje met onze gids Peter gedronken. Om 15.30 uur hadden we een massage besproken van een uur. Dat was heel erg prettig.

Morgen gaan we weer terug met de boot naar onze Jeep en gaan we naar Kuching voor onze laatste nacht in het Hilton.