03-05 Kuching-Batang Ai

3 mei 2016 - Lubok Antu, Maleisië

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Semenggoh Nature Reserve waar orang-oetans worden opgevangen. De beesten leven daar gewoon in het wild en ze hebben een fok programma. Om 09.00 uur krijgen ze fruit het was hopen dat er een paar zouden verschijnen. Er zitten er 26 in het park en overal verspreid. Er kwamen er 4 optrommelen. Een moeder met jong, een mannetje en een ouder mannetje. (Nou ja "mannetje") Het was helemaal geweldig om die beesten zo te zien. Na dit bezoek reden we verder naar de markt van Serian. Ook dat was erg leuk. We vervolgden onze weg en hadden lunch in een lokale tent waar ik persoonlijk nooit zou zijn gaan zitten maar het eten was voortreffelijk. Zo zie je maar weer. Inmiddels was het flink begonnen te regenen. We reden door naar Batang Ai waar we met de boot naar het Aiman Batang Ai resort & Retreat werden gebracht. Voordat we op de boot gingen was het al weer droog en begon het  aardig warm te worden. Het is hier prachtig. We zijn snel in het zwembad gedoken om op te frissen. Dat was ook niet echt vervelend. Daarna hebben we op het balkon gezeten om te genieten van een schitterende zonsondergang. We zitten nu in de lobby, waar dus wel internet is. en gaan zo dadelijk aan tafel. Het was weer genieten.