03-03 Cairns - Wormer

8 maart 2020 - Zaandam, Nederland

Omdat het mij een onvoldaan gevoel gaf om de reis zo maar af te kappen zal ik de laatste dag ook nog even met jullie delen. De afspraak tussen Hen en mij was dat wij lekker zouden uitslapen omdat we de camper pas om 15.00 uur hoefden in te leveren en we later op de camping mochten uitchecken. Nou daar kwam dus niets van terecht en rond 09.00 uur waren we klaar met alles en was de camper gereed om terug gebracht te worden. Nou daar zaten we dan. We besloten om nog maar 24 km terug te rijden naar Palm Cove om daar te ontbijten. Toen we daar waren hebben we heerlijk ontbeten bij Chill Café Palm Cove. We hebben een rondje op ons dooie gemak door het plaatsje gelopen en koffie gedronken. Daarna wisten we niets meer te verzinnen en besloten om toch maar richting de camper verhuur te gaan. Bij Trinity Beach zijn we eerst naar het strand gereden om ons om te kleden. We trokken daar onze "reiskleren" aan en daarna gingen we naar Maui. (de verhuurder) We waren daar rond 13.15 uur. De camper werd geïnspecteerd op schade en kwam met gemak door de keuring. Bij het overhandigen van de sleutels deden wij ons beklag over een aantal zaken waar we onderweg tegen aan gelopen waren en die we zelf moetsen oplossen  tijdens onze reis. ( laatje schoot ieder moment open als er een bocht genomen werd, afvoer van de douche liep niet door omdat er nog viezigheid in zat, rechter achterband was half leeg, gordijnen misten een aantal haakjes zodat we die met knijpers moesten sluiten, de gps begon pas wakker te worden na een kwartier en dat kan erg lastig zijn hoor) Bij de verhuur had men alle begrip voor onze klachten en ze gaven ons een compensatie van $ 100. ( € 60 !!!!! ) Nou ja ondanks genoemde zaken heeft de camper het de hele vakantie fantastisch gedaan en een bijkomstigheid: de airco was heel stil en deed het geweldig) Rond 14.15 uur bestelden we een Uber en om 14.30 uur waren we op het internationale gedeelte van het vliegveld. (dwz 1 vlucht per dag) Met het inchecken begonnen ze pas 1 1/2 uur van tevoren dus dat was een lange zit. Bij het inchecken regelde de grond stewardes aan de balie voor ons dat we op beide vluchten een lange benen plek hadden. Voor het traject Singapore-Amsterdam niet zo belangrijk want daar hadden we premium economy plaatsen maar niet naast elkaar. Dat maakte ze voor ons in orde. Van Cairns naar Singapore zaten we bij een nooduitgang en deze vlucht duurde ongeveer 7 uur. In Singapore moesten we ons redelijk haasten om de volgende vlucht te halen maar we waren uiteindelijk ruim op tijd. Naar Amsterdam hadden we een plek naast elkaar maar omdat deze klasse lang niet vol zat waren er in het midden vooraan 4 lege plaatsen. Ik ben daar gaan zitten en had alle ruimte. Daar heb je nl nog meer extra beenruimte. Deze vlucht duurde ruim 13 uur. Op Schiphol ging alles crescendo en al heel snel hadden we onze koffers. De van der Valk bus kwam ook al heel snel en binnen een half uur waren we bij onze auto. Eerst even binnen een uitrijkaartje halen en toen op weg naar huis. Het is wel een hele verandering weer met 9 uur tijdsverschil en 30 graden temperatuurverschil. Ik valop de gekste momenten in slaap en ben iedere morgen om 05 uur wakker.  We hebben weer een geweldige vakantie gehad.

1. Loes:
    8 maart 2020
    Welkom thuis in ons kikkerlandje. Jullie hebben weer genoten, wat fijn. Waarschijnlijk gaan jullie al weer plannen maken voor de volgende reis. Ben benieuwd waar deze jullie brengt. Groetjes Loes
  2. Pauline:
    8 maart 2020
    Welkom thuis en bedankt voor de mooie verhalen over jullie belevenissen, groetjes van Pauline
  3. Johanna:
    8 maart 2020
    Ik heb weer genoten van jullie prachtige reis op naar de volgende 🙂🛫
  4. Merel van Lonkhuijzen:
    Welkom terug ❤️
  5. Will en Mieke:
    8 maart 2020
    Gelukkig weer heel thuis.
    Bedankt voor de mooie belevenissen
    We horen elkaar?!
    groetjes Mieke en Will
  6. Ans Rietstra:
    8 maart 2020
    Op naar de volgende reis !
  7. Sjoek:
    8 maart 2020
    Was weer genieten van jullie verslag ,heel mooie foto’s .nu maar weer aan ons kikkerlandje wennen he
  8. Rineke:
    9 maart 2020
    Lekker weer in je eigen bed!