02-03 Kuranda

2 maart 2020 - Cairns, Australië

Vanmorgen zijn we naar het kantoor van Skyrail gegaan om onze tickets op te halen voor de toer van vandaag. Na een kop koffie stapten we in een busje dat ons naar Freshwater Station bracht. Daar vandaan gingen we met een hele mooie trein op pad naar boven. Het plaatsje ligt op 327 m hoogte. De rit duurde 1 ½ uur.  De bouw van de spoorweg is begonnen in 1887. We gingen door 15 met de hand gegraven tunnels, over 55 bruggen en we namen 98 bochten. Onderweg hadden we prachtige uitzichten. Bij Horseshoe Bend maakte de trein een scherpe bocht en kon je mooi zien hoe lang hij was. Datzelfde geldt voor Stoney Creek Falls waarbij we aan de ene kant weer een prachtige bocht over een brug maakten en aan de andere kant kwam een mooie waterval naar beneden. Bij Barron Falls hadden we een fotostop. De trein stopte 10 minuten en we hadden de tijd om de waterval te fotograferen. In Kuranda zijn we door de stad gelopen. Het is erg toeristisch maar het was zeker de moeite waard. Nadat we geluncht hadden in het Kuranda hotel zijn we naar de Skyrail cableway gegaan voor de terugreis. We hadden een 6 persoons gondel met z’n tweeën dat was wel prettig. Bij de Barron Falls stopten we weer om de waterval nu van een andere kant te bekijken. Hierna gingen we door naar beneden. Terug op de camping zijn we eerst maar weer even het zwembad ingesprongen om af te koelen. Morgenochtend gaan we alles inpakken en ons klaar maken voor de terugreis. De camper moet voor 15.00 uur ingeleverd worden en we vliegen om 18.00 uur naar Singapore. We hebben weer een prachtige reis gemaakt waar we nog lang van zullen nagenieten. Iedereen die ons heeft gevolgd wordt bedankt voor hun lieve reacties. Dit was het laatste blog verslag van deze reis.                  Groetjes uit Cairns.

1. Will en Mieke:
    2 maart 2020
    Wat was het weer een schitterende reis.
    En door jullie geweldige verwoord waardoor wij ook konden meegenieten
    Chapeau
    Mieke en Will
  2. Rineke:
    2 maart 2020
    Lekker rustig in de trein :).
    Alvast een hele goede terug reis. Is alweer snel voorbij gegaan !