24-03-2018 Tusayan - Kingman

24 maart 2018 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we eerst even gestopt bij het vliegveld van Tusayan. Daar vandaan worden helikopter vluchten gedaan boven de Grand Canyon. Dat hebben we 19 jaar geleden al gedaan dus dat sloegen we over. We schrokken dat het al zo lang geleden was dat we hier geweest zijn. Hennie vond het terug in onze oude reisverslagen. Heel veel steden die we vandaag gepasseerd zijn hebben we toen ook gedaan. Veel konden we ons niet meer herinneren. Maar zoals gezegd: het is al zo lang geleden. In Williams zijn we gestopt. Ons Motel 6 stond er nog en de tent waar we 's avonds wat gedronken hebben was er ook nog. Toen speelde er een live band die achter het gaas zat. (Net als in de film Roadhouse) Dat was tegen de rondvliegende bierflessen. De bezoekers waren cowboys die zo uit de wei kwamen en meisjes mooi opgemaakt in petticoat. Hiervandaan hebben we onze hele weg vervolgd over de route 66. In Seligman zijn we even gestopt. Het is daar één groot route 66 circus. Na Seligman kwamen we door Truxton. Dat is een plaats waar een oud vervallen en gesloten motel staat en verder is er nog een benzinepomp dat is alles. In Kingman zijn we gestopt voor de lunch bij Mr.D'z en om dingen te bekijken die we op de heenweg nog niet gezien hadden. We bezochten het Route 66 museum en daarna het Mohave museum. Allebei heel leuk. Toen we daar waren was er net een demonstratie tegen het wapengebruik in de VS. Aan de ene kant van de weg stond een flink aantal tegenstanders en aan de andere kant een handjevol voorstanders. Nadat we nog even bij de Walmart waren geweest zijn we naar de camping gereden. Het is dezelfde als die waar we op de heenreis geweest zijn. De vrouw bij de receptie herkende ons. Natuurlijk eerst weer een Zinfandel in de zon en nu het verhaal. Morgen onze laatste volle dag. Ons plan is naar Henderson te rijden. Op die camping zijn we begonnen en die ligt maar 15 kilometer van de plaats af waar we de camper moeten inleveren. Daarna hebben we nog een extra nacht in Las Vegas. Prachtig weer vadaag. Groetjes uit Kingman.

1. Elze:
    25 maart 2018
    Prachtige foto's allemaal. Zal weer wennen zijn in het vlakke Nederland. Geniet nog van de laatste dagen en een goede vlucht terug.
  2. Merel van Lonkhuijzen:
    25 maart 2018
    Wat leuk om terug te gaan waar je 17 jaar geleden ook was. Geniet nog van jullie laatste dag!😘
  3. T.Velzel:
    25 maart 2018
    Het is bijna finale en weer prachtig geweest.
  4. Joke:
    26 maart 2018
    Mooie reis weer!
    Goede terugvlucht en tot snel🛫