22-03-2018 Page

22 maart 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we heel rustig aan begonnen. Rond 10 uur gingen we op pad en het regende zowaar een paar druppels ook was het bewolkt. De temperatuur was okee. Ons doel was Horse Shoe Bend. Het ligt hier in de buurt dus was het niet ver rijden. Het is een behoorlijk toeristische attractie maar de drukte viel mee. Als je hier in het hoogseizoen komt kan je er volgens mij amper naar toe lopen. Het uitzicht was geweldig. De Colorado rivier slingert in de diepte om een rotspartij heen. Na dit bezoek reden we naar het Lake Powell Navajo Tribal Park. Onze bedoeling was om daar een flinke wandeling, de Waterholes Canyon Trial, te gaan lopen. Toen we daar aankwamen bleek dat we een toegangsbewijs moesten hebben. Het “kantoor” waar we de kaarten konden kopen zat in Lechee. Dat is een Navajodorp in de buurt. Na even zoeken vonden we het. We hebben onze “permits” gekocht en besloten toen om eerst maar even langs Micky D. te gaan. Het is niet slim om een flinke wandeling op een behoorlijk lege maag te maken. Na het eten zijn we terug gereden naar het park en hebben genoemde trail gemaakt. Het was geen eenvoudige opgave. We moesten regelmatig klimmen en capriolen uithalen om het pad te blijven volgen. De tocht duurde anderhalf uur en is 4,5 kilometer lang. Het was prachtig. We liepen door een soort van rivierbedding tussen de wanden van de rotsen. Een prachtig gezicht en op sommige plaatsen werd het heel smal.  Na de wandeling zijn we terug gegaan naar de camping. Even bijkomen en wat drinken. Straks gaan we in Page uit eten bij een Thais restaurant. Voor de verandering weer eens wat anders dan hamburgers. Het is hier de hele dag bewolkt gebleven maar de temperatuur ligt toch nog rond de 18 graden. Morgen naar de Grand

1. Marjan:
    Prachtig👍🏻
  2. Heleen:
    Mooi hoor!
  3. Greetje Wierenga:
    23 maart 2018
    Amazing! Had ik ook wel willen lopen
  4. Ton:
    Dat ziet er puik uit...