18-03-2018 Sedona - Holbrook

18 maart 2018 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Rond 09.15 uur waren we in Sedona. Bijna niemand op straat en het was koud en bewolkt. De stad op zich stelt niet veel voor. Met al die drukte van gister leek het nog wat maar nu viel het behoorlijk tegen. Bijna alle winkeltje verkopen hetzelfde. Alles gericht op het toerisme. Dus na een kort rondje zijn we snel vertrokken in de richting van Flagstaff. Onderweg kwamen we veel auto's tegen die behoorlijk onder de sneeuw zaten en hoe verder wij kwamen hoe witter de wereld werd. Ze waren zelfs met sneeuwschuivers in de weer.  Flagstaff ligt op een hoogte van 2100 meter en hoe verder we er vandaan raakten hoe meer de sneeuw verdween.  Inmiddels was wel de zon doorgebroken. Tijdens een stop onderweg kwamen we er achter hoe koud het wel was. Ik schat de temperatuur op 3 graden met een harde wind erbij. We reden bewust een stuk de andere kant op om de "Little Painted Desert" te zien. Dat is een behoorlijk onbekend park. Het uitzicht was prachtig, jammer dat op dat moment er niet de volle zon op stond maar echt heel mooi om te zien. Vervolgens zijn we naar de camping gereden die Hennie gister al gereserveerd had. We checkten in en gingen toen op weg naar het "Patrified National Park". Daar liggen fossielen van bomen die 225 miljoen jaar geleden zijn afgestorven. Ze zijn in mooie rechte stukken afgebroken en helemaal versteend. Van binnen hebben ze prachtige kleuren. Het park heeft ook mooie uitzichtpunten. Als we uitstapten werden we zowat weggeblazen door de sterke wind terwijl de zon scheen. De rit door het park was ongeveer 80 km. De weersvoorspelling voor vannacht is dat het rond 06.00 uur hier op zijn koudst is. Dan vriest het 6 graden dus het thermo ondergoed gaat aan. Morgen gaan we naar Kayenta. Dat is nog noordelijker dus wie weet wat ons daar weer te wachten staat. Hennie heeft de reservering al gemaakt dus een plek is verzekerd. Zo nu eerst maar een borrel om op te warmen voor vannacht. Groetjes uit Holbrook.

1. Johanna:
    19 maart 2018
    Prachtig al die verschillen in landschap en kleuren 😊