16-03-2018 Cornville

16 maart 2018 - Cornville, Arizona, Verenigde Staten

Vannacht was het behoorlijk koud. Niet dat we er echt last van hadden maar toch.. Het is hier minstens 14 graden kouder dan in Tucson. Overdag is het evengoed erg lekker. Korte broek en T-shirt is geen probleem. Het Tomtom probleem is opgelost. Toen ik een nieuwe kaart wilde downloaden zag ik dat het sd kaartje niet helemaal goed zat. Even het kaartje goed plaatsen en we zijn weer oké. We zijn vandaag weer teruggegaan naar Camp Verde. Daar hebben we het Montezuma Castle bezocht. Dit zijn klifwoningen  Deze zijn gebouwd door de Sinagua Indianen rond het jaar 1400. Toen Europese Amerikanen de klifwoningen in de jaren 1850 ontdekten, beschreven ze dat de woningen waren gebouwd door de mythologische held Montezuma, In de kalkstenen rotswand is een gebouw van steen en mortel van vijf verdiepingen hoog gebouwd. Er zijn 20 kamers waar 50 mensen konden wonen. De overhangende rotswand beschermt het gebouw tegen de regen. In een ander deel van de rotswand zijn de resten van een nog grotere woning gevonden.  Hierna zijn we naar Montezuma Well gereden. Montezuma Well is een ander gedeelte van het monument, 18 kilometer ten noordoosten van Montezuma Castle. Dit waterreservoir is ontstaan doordat een kalkstenen grot instortte. Nu stromen er het hele jaar door miljoenen liters water in de Well. Sinds de achtste eeuw wordt het water gebruikt voor irrigatie. Als laatste zijn we naar het Tuzigoot National Monument gereden.Hier zijn oude woningen van Sinagua indianen opgegraven. Ze dateren uit de 12e eeuw. Daarna moest er natuurlijk gegeten worden. In de Old Town van Cottonwood hadden we lunch in een leuk zaakje. Toen terug naar de camping. Hennie wilde de was doen en ik kan dan rustig dit verhaal schrijven. Morgen is het plan dat we naar Red Rock en Sedona gaan. Ook zijn we van plan naar Oak Creek Canyon en het Slide Rock State Park  te gaan. Ik heb vandaag via WhatsApp foto's van onze schilder binnengekregen. De klus is geklaard en het ziet er geweldig uit. Lekker thuiskomen zo. Groetjes uit Cornville.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Greetje Wierenga:
    17 maart 2018
    Wat een land he jongens! Prachtig!
  2. Will en Mieke:
    17 maart 2018
    prachtig verhaal,mooie foto's
  3. Merel van Lonkhuijzen:
    18 maart 2018
    Mooi hoor! De kou kan niet zo snijdend zijn als hier😏 Leuk om de verhalen te lezen😘