11-02-2018 Kingman - Parker

11 maart 2018 - Parker, Arizona, Verenigde Staten

Afgelopen nacht hadden we de hele nacht regen. Niet hard maar heel gestaag. Tegen de morgen werd het droog maar het was wel bewolkt en fris. Na het ontbijt zijn we naar het oude centrum van Kingman gegaan. Daar staan nog een groot aantal oorspronkelijke gebouwen. Wij naar de VVV en een plattegrond gehaald. Om er te komen moesten we trouwens over de Route 66 rijden. De rest van de route van vandaag ging trouwens ook grotendeels over deze historische weg. Nadat we in Kingman alles bekeken hadden zijn we op pad gegaan naar Oatman. Een prachtige rit met onderweg de Sitgreaves pass die we over moesten. In Oatman lopen de wilde ezels gewoon door de hoofdstraat. Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat de toeristen ze voeren, maar toch een raar gezicht. Sommigen proberen gewoon een winkel binnen te lopen. We hadden daar een lekkere lunch en zijn toen doorgereden naar Lake Havasu. Dat is een stadje aan de Colorado rivier met heel veel Engelse invloeden. Ze hebben er dan ook "de London Bridge". Inmiddels was het prachtig weer geworden. Zo'n 25 graden en volop zon. We hebben daar een tijdje rond gelopen voordat we weer verder gingen. Uiteindelijk zijn we op een mooie camping beland waar we heerlijk in het zonnetje een wijntje hebben gedronken. Het is hier nu 20.00 uur en buiten nog 23 graden. Onze bedoeling is morgen naar Tucson te rijden. We gaan eerst nog maar een stuk zuidelijker. Daar is het prachtig weer. Later gaan we wel weer omhoog maar volgens de berichten op het internet scheelt het daar wel 12 graden met hier. Maar ja de Grand Canyon, Sedona, Monumet Valley enz. moeten ook nog gezien worden dus hopelijk is het daar later in de vakantie wat warmer geworden. Groetjes vanuit een warm deel van Arizona.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    12 maart 2018
    Mooie reis hoor! Prachtig!